Днес Ви представяме зараждането на една нова част от блога ни,която занапред ще се развива на все по-силни обороти.Това е именно секцията с интервюта от интересни и талантливи хора,професионалисти в своята област.Честта на първа наша гостенка има Десислава Матева
- изключително лъчезарна и талантлива,
млада надежда на българската мода .Тя
е на 24 години от град Омуртаг, завършила е ВСУ
„Черноризец Храбър“ – специалност
моден дизайн.Участвала
е в редица конкурси, била
e
и
сред няколкото студента, поканени за
трети етап
-
финално ревю
от
конкурса
JEANSATION,
провел
се през 2010г
в Монако. В него са взели участие млади хора,изучаващи същата специалност от цял свят - САЩ, Индия, Япония,
Израел, Франция и много други.
Определено
бихме я поставили в списъка на
младите дизайнери,от които можем да очакваме чудеса. Скиците
и моделите и са доказателство за големия и талант и усет към детайла.
.
Какво
е модата за теб?
Печеливш бизнес за хора с усет.
Печеливш бизнес за хора с усет.
Кога започна
да се интересуваш от мода?
Още от дете... само че не обичах да правя рокли на куклите, които имах, а да рисувам човечета с различни дрехи. Още пазя някои мои бебешки драсканици.
Интересувах се от рисуването и то някак съвсем неусетно премина в интерес към модата.
Още от дете... само че не обичах да правя рокли на куклите, които имах, а да рисувам човечета с различни дрехи. Още пазя някои мои бебешки драсканици.
Интересувах се от рисуването и то някак съвсем неусетно премина в интерес към модата.
Какво те вдъхновява?
Черно - бялата фотография, музиката, която ми създава приятна атмосфера, кутията ми с бои и един бял лист, изпълнен в очакване да бъде изрисуван.
Кои са материите, с който обичаш да
работиш?
Предпочитам естествени материи. Обичам деним и шифон. Защо деним? Денимът дава такава свобода на обработка, може да бъде глина в ръцете на един знаещ за възможностите му човек. Шифонът е толкова приятен визуално, неговата ефирност много ме спечелва.
Предпочитам естествени материи. Обичам деним и шифон. Защо деним? Денимът дава такава свобода на обработка, може да бъде глина в ръцете на един знаещ за възможностите му човек. Шифонът е толкова приятен визуално, неговата ефирност много ме спечелва.
Модел от дипломната и защита |
Само
с дизайн на дрехи ли се занимаваш?
Работата отнема по – голямата част от времето ми, дори и свободното. Вкъщи си нося домашни. Май само с дизайн на дрехи се занимавам. В малкото свободно време прохождам с бавни стъпки във фотографията. Поставила съм си за цел да правя прилични фотографии, носещи история в себе си.
Работата отнема по – голямата част от времето ми, дори и свободното. Вкъщи си нося домашни. Май само с дизайн на дрехи се занимавам. В малкото свободно време прохождам с бавни стъпки във фотографията. Поставила съм си за цел да правя прилични фотографии, носещи история в себе си.
Кои дизайнери те вдъхновяват ?
Възхищавам се на Армани, харесвам работите на Хелмут Ланг и Стела Макартни. Нямам любим дизайнер, на който да искам да подражавам или да следя работата му отблизо. Хубаво е да съм информирана, кой какво прави, но най – добрите неща се получават, когато се абстрахирам от света около мен.
Изготвен за специален повод на нейна приятелка |
Имат
ли в България възможност за развитие
младите дизайнери?
Ти
лично би ли напуснала родината в търсене
на по добра реализация?
Няма
да говоря за за дизайнерските
къщи, които продават бутикови облекла,
а за този дизайн, който създава облеклата
в магазините за масовия потребител. За
дизайна в производствените фирми.
Мисля, че една разходка по сайтовете на фирмите в България няма да може да ни покаже нито едно дизайнерско име, като създател на колекцията, освен, ако собственика на фирмата не е дизайнер. На всеки втори сайт може да се види гордостта на собственика как е тръгнал от нищото, като че ли не знаят повечето хора, какво е било преди години. Нито дума за дизайнера.
Тук няма все още навици да се работи с дизайнери, нито подход да се привлекат. Имам чувството, че не знаят за какво да ни използват. Няма връзка между дизайнер и индустрия.
Относно вторият въпрос - ако имам възможността да почерпя от опита на професионалисти в бранша отговорът ми е с две ръце „ДА“. Бих си стегнала куфарите и дим да ме няма.
Мисля, че една разходка по сайтовете на фирмите в България няма да може да ни покаже нито едно дизайнерско име, като създател на колекцията, освен, ако собственика на фирмата не е дизайнер. На всеки втори сайт може да се види гордостта на собственика как е тръгнал от нищото, като че ли не знаят повечето хора, какво е било преди години. Нито дума за дизайнера.
Тук няма все още навици да се работи с дизайнери, нито подход да се привлекат. Имам чувството, че не знаят за какво да ни използват. Няма връзка между дизайнер и индустрия.
Относно вторият въпрос - ако имам възможността да почерпя от опита на професионалисти в бранша отговорът ми е с две ръце „ДА“. Бих си стегнала куфарите и дим да ме няма.
Къде обичаш да работиш и твориш?
В Омуртаг си имам ателие, там ми е най- приятно да творя, имам добри условия. Сега тук във Варна се задоволявам с импровизирано кътче. Създала съм си приятна атмосфера за работа и творчество.
Снимка от портфолиото и |
В
коя от модните столици би искала да се
изявяваш?
Нямам претенции, стига да е в някоя сартория. Това е мястото, където се сбъдват мечтите на дизайнерите, носещи на плещите си тежестта на славата на световноизвестните брандове.
Нямам претенции, стига да е в някоя сартория. Това е мястото, където се сбъдват мечтите на дизайнерите, носещи на плещите си тежестта на славата на световноизвестните брандове.
Най-голямата
според теб модна грешка е?
Най - голямата модна грешка е, че хората следват модата. Факт – жертвите на модата.
Най - голямата модна грешка е, че хората следват модата. Факт – жертвите на модата.
С какво се занимаваш в момента?
В момента работя в една българска фирма с много големи амбиции. Намирам това за предимство и много голяма положителна черта. Занимавам се с дизайн на дънкови облекла. Пътувам често. Опитвам се да водя личният си блог, но за момента си остават опити.
Интервюто проведе:Миглена Ангелова
No comments:
Post a Comment