Sunday, 24 February 2013

Детоксикация или как да изчистим тялото си от натрупаните токсини


В последните години все по-често имаме нужда от детоксикация. Накратко терминът означава изчистване на тялото от натрупаните токсини. Сами се досещате колко голямо значение има това за здравето и тонуса на човек. Нездравословното хранене, вредните навици, замърсената околна среда – всички тези фактори оказват вредно влияние върху организма. Има много методи за пречистване, доста от тях може би са ви известни. Хит в последните години е изготвянето на специални индивидуални програми, съобразени с възрастта, пола, начина на живот на човек и други.
Програмата описана по-долу открих, докато се ровех в интернет с надеждата, че мога да намеря нещо лесно, бързо и приятно за изпълнение, което да не ме принуждава да карам на вода 2 дена или да давам куп пари за изготвяне на самостоятелна програма. 

Програмата е за период от 3 дена. Основното в нея е консумирането главно на плодове, зеленчуци и поемането на голямо количество вода. Тъй като нитратите в плодовете и зеленчуците могат да се окажат по-скоро вредни, отколкото полезни, то има няколко прости правила, които е хубаво да спазвате:

  • Използвайте само сезонни плодове и зеленчуци
  • Твърде големи или твърде малки плодове и зеленчуци би трябвало да ви накарат да се усъмните. Същото важи и за неестествено ярките и примамливи цветове.
  • Ако пазарувате от био магазин винаги следете дали магазинът има сертификат.
  • Поставянето на зеленчуците в солена вода за няколко минути е добър метод за отстраняване на вредните нитрати ( или поне на малка част от тях).

    Ден първи

Закуска: Плодово пюре ( ½ чаша ягоди, половин ябълка и 1 портокал)

Между закуската и обяда може да си направите зелен чай с лимон. Важно условие е да не слагате захар. Захарта е доста вредна. Тя повишава холестерола в кръвта, предизвиква раздразнителност и нервно напрежение в големи количества, а за влиянието й върху телесното ви тегло да не говорим. В умерени количества има и положителен ефект върху паметта и количеството енергия, което се синтезира в организма ви – за препоръчване са естествените източници на захари. Ако все пак изберете рафинираната захар, то кафявата такава е за предпочитане.

Обяд: Салата от свежи сезонни плодове, без дресинг или зеленчукова супа(без сол)

Следобедна закуска: Плодов шейк ( ½ чаша ягоди, половин банан и лед)

Вечеря: Паста (за предпочитане пълнозърнеста такава) с зехтин и чесън


Ден втори

Закуска: Плодов шейк ( ½ чаша ягоди, ½ чаша боровинки, ½ чаша малини, лед)

Между закуската и обяда може да си направите зелен или билков чай с мед, като условието за захарта отново важи с пълна сила.

Обяд: Зеленчукова супа (без сол) и 1 чаша плодове по избор

Следобедна закуска: Плодов шейк ( ½ чаша ягоди, половин банан и лед)

Вечеря: Половин чаена чаша варен кафяв ориз, задушен спанак и риба на скара

Ден трети

Закуска: Овесена каша, ленено семе и обезмаслено мляко с малко кафява захар

Между закуската и обяда може да си направите свеж плодов шейк по рецепта по избор

Обяд: Салата от свежи зеленчуци, без дресинг

Следобедна закуска: Моркови или целина с фъстъчено масло ( аз лично не обичам вкуса на фъстъченото масло, затова предполагам, че една салата от моркови и целина с лимонов сок би могла да свърши същата работа)

Вечеря: Паста (за предпочитане пълнозърнеста такава) с зехтин и чесън

През целия период на детоксикация е позволено да пиете само вода! Водата е най-добрият антиоксидант. Като, препоръчителната доза от 1,5 литра на ден е изпитан метод за поддържане на формата и пречистване.
Програмата е добра алтернатива и за тридневна диета, която да спазвате от петък до неделя, когато сте по-свободни и можете да се отдадете на грижи за себе си.

В следващата статия ще представя и няколко рецепти за плодови шейкове, които освен ужасно вкусни са и страшно полезни.

Автор: Деляна Братанова




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...