Monday 6 August 2012

Една нетипична лятна дестинация - Сибир

В началото на това лято се отправих на пътешествие до една нетипична дестинация, а именно Новосибирск, Сибир ,Русия.

Както повечето хора,така и аз,не бях си мечтала и помисляла даже,че ще ми се наложи да пътувам до столицата на Сибир, звучи доста разхлаждащо в разгара на лятото...
Докато си стягах багажа,доста се чудих какви дрехи и обувки да си взема, все пак отивах в Сибир,който е известен със студения си климат.Бяха ме предупредили, че там лятото не винаги е много топло и може да очаквам резки  промени в  температурите.Така че гледах да взема и летни и по-есенни дрехи и обувки, но понеже съм си оптимист, пъхнах в багажа и два бански костюма,ей така за всеки случай.
Когато пристигнах останах приятно изненадана.
Oт България тръгнах в един доста прохладен и мрачен майски ден, а в Новосибирск ме посрещна хубава и топла слънчева утрин .И така започна престоят ми в Сибир.

Разположен в азиатската част на Русия, на двата бряга на река Об.Новосибирск е най-големият мегаполис на Сибир. Населението му е около 2 милиона жители.За тези от вас,които искат да научат повече за самия град,могат да посетят страницата в Уикипедия.


Първите ми впечатления от там бяха страхотни-голям град, с широки и просторни улици, грандомански сгради и много зеленина.
Едно от първите места, които посетих, разбира се, беше голямата и величествена сграда на Държавният академичен театър,опера и балет в самия център на Новосибирск.Това е един от символите на града, може да се срещне и върху сувенири и на луксозни бонбониери.

 В близост до нея се намира и параклисът на "Св.Николай Чудотворец", разположен между две централни пътни платна.Сравнително малък,но красив и със задължителните за Русия златни кубета.




 Близо до параклиса се намира храмът "Александър Невски", разположен до река Об. С типична архитектура на славянски храм, в керемиден цвят, много наподобяващ на храм паметника"Александър Невски" в София.


















Имах късмет, защото лятото се оказа най-горещото за последните четири години и затова посетих местния градски плаж.До самата реката има няколко плажа, но този, който ми хареса най-много се казва Нутилиус.Разположен е точно до стария мост на града.Много приятен плаж, нищо,че беше на река,а не на море.Но за сметка на това отсреща се разкриваше красивата панорама на Новосибирск.Определено това е едно от предпочитаните места за разхлаждане и събиране на тен за местните жители.
В града на много места има разположени малки и големи паркове, които са идеално място за разходка през горещите дни.
Едно от тях е зоопаркът на Новосибирск, разположен на огромна площ, с най-различни представители на животинския свят и с много места за отдих и атракции за децата .Едно настина хубаво място за почивка сред природата- малък оазис в големия град.


















Докато бях тук присъствах и на празника на Новосибирск, който е на 24 юни, градът беше празнично украсен, централните улици бяха затворени.Това ми позволи спокойно да се разхождам и да разглеждам различните мероприятия и концерти, организирани за празника.Сред тях -изложба на котки, на пожарни коли, базар
на занаятите, стрийт стайл, огнено шоу и много други.Празникът завърши с голям концерт и тържествена заря.
На много места из града има разположени интересни бронзови статуи, на делова жена, пътен полицай, земното кълбо във формата на ябълка, две забавни скулптури на хора разположени пред градският пазар и много други.








Почувствах се много облагодетелствана там,защото предпочитам руската кухня,сред любимите ми ястия са сельодка под шуба, пелмени, булачки, пирожки, интересен на външен вид и много вкусен пушен кашкавал оплетен на плитка, и разбира се не на последно място-богатия асортимент от уникално вкусни бонбони.

Имах възможността да се разходя и прекарам няколко дни извън големия град, докато пътувах се насладих на красивата природа на Сибир.
Бях в едно селцето,което е разположено на около 150 км от Новосибирск,на брега на водохранилище,което наричат Обско море.Беше много приятно и релаксиращо, обградено от много зеленина, тишина, чист въздух ...пълноценната почивка.


















Меко казано останах много приятно изненадана от Новосибирск - сибирски мегаполис , голям промишлен, транспортен, научен и културен център.       

         
















Със страхотна архитектура, тук идеално се съчетават типично руски, европейски и модерни сгради.Много паркове, музеи, театри, големи търговски центрове, зоопарк, делфинариум, цирк  и много, много други.

Един страхотен град, ако имате възможност Ви препоръчвам да го посетите!

  

Автор:Миглена Ангелова       



4 comments:

Станица И. said...

Страхотна статия! Адски много ми хареса! Заради Вас задължително ще посетя Новосибирск и други по-известни градове (само да завърша)! :D Може ли да ми кажете името на това селце, което сте посетили? Снимките от там доста ме впечатлиха. Благодаря предварително! :)

Anonymous said...

Селцето се казва Спирино. :)На този линк може да прочетете информация за него http://www.esosedi.ru/onmap/derevnya_spirino_/487203/index.html#lat=54134058&lng=81556020&z=13&mt=1&v=0

Станица И. said...

Благодаря много! :)

Anonymous said...

Классная статья)))